Ikonikus tollak az S.T. Dupont Budapest Boutique-ban


"Excellence in writing" címet kapta az S.T. Dupont VIP estéje, ahová szeptember 24-én hívtak meg, hogy egy kalligráfus szemével adjak az érdeklődőknek tanácsot tollválasztáshoz. 


Na, nem műszaki szempontból. Azt hiszem, a Dupont-stáb legkevésbé sem szorul rám abban, hogy milyen műszaki megoldások és trükkök és anyagok teszik ilyen kiválóvá ezeket a tollakat. Én ebből csak azt érzékeltem, hogy az előzetes tesztelgetés folyamán csak kapkodtam a levegőt, olyan érzés volt írni velük. 


A tanácsadás más megközelítésből volt érdekes. Számomra nem a kialakítás, súly, szín, dizájn volt az elsődleges szempont most, hanem a használat célja, és a használat mikéntje, főleg a töltőtollaknál.


Aláíró, vagy jegyzetelő toll lesz? Naplót szokott írni, jó minőségű papírra, vagy jegyzetelni határidőnaplóba? Ha aláíró, mit szeretne sugallni? Mennyi erőt, mennyi lendületet, mennyire szeretné lehengerelni partnerét? 
Aztán megnéztem, hogyan fogja, hogyan ír vele, és lassan összeállt a kép modellben, tollhegy finomságában, és hihetetlenül érdekes beszélgetésekben volt részem, én is tanultam, nem is keveset. 

És egyébként is, ha az ember kezébe vesz egy tollat, előfordul, hogy már ott eldől minden. Az ember érzi, hogy mi az adott tollmodell célja. Egy hölgy jött elgondolkodva hozta az asztalomhoz egyiket, és írni kezdett vele: "kíváncsi vagyok, mit gondol erről, ez milyen toll?". Pár másodperc múlva önkéntelenül bukott ki belőlem: "ez egy 'mindighordom' toll". "Pontosan" - mosolygott - "pontosan arra akarom megvenni".


Persze nem múlhatott el az este mártogatás nélkül, sőt, folyamatosan a programhoz tartozott a klasszikus tollszárakkal írt klasszikus kézírás is :) És először láttam olyan EF-es töltőtollhegyet, amelynek a finomsága  felvette a versenyt egy ténylegesen antik tollhegy hajszálvonalaival. 





Fotók forrása: S.T. DUPONT BUDAPEST BOUTIQUE
További képek: ITT

Megjegyzések